שירותים לעסקים

אסטרטגיה שיווקית לבעלי אתרים

digital-marketing-1944491_640
נכתב על ידי admin

כל בעל עסק רוצה שהעסק שלו יצליח. בעלי עסקים בכל המדינה שוברים את ראשם באופן יומיומי, ומנסים לעלות על דרכים חדשות להגביר את החשיפה לעסק שלהם ולהגדיל את הרווחים.

אחד הכלים היעילים ביותר להגדלת היקף המכירות של העסק הוא הקמה וניהול של אתר אינטרנט. בעולמינו כיום, כל עסק חייב אתר אינטרנט, ולמעשה קיומו של אתר אינטרנט פעיל הוא אחד הכלים החשובים ביותר באסטרטגיה שיווקית של כל עסק כיום, והוא יכול להביא להגדלת המכירות והיקף העסקים בעסק.

האינטרנט ככלי שיווק רב עוצמה

אין צורך להרחיב על כוחו ומשמעותו של האינטרנט בחיינו. בשנים האחרונות נדמה שהעולם כולו עובר לאיטו אל תוך האינטרנט: שירותי בנקאות, תקשורת ועיתונות, דייטים והיכרויות ואפילו שירותים ממשלתיים מסויימים ניתנים דרך האינטרנט. בדומה לכך, האינטרנט החליף את שיטות השיווק ואמצעי הפרסום שהיו נהוגים בימים עברו, כמו דפי זהב, עלונים וכדומה, וכיום הוא משמש ככלי שיווקי לכל דבר עבור עסקים רבים.

האינטרנט הוא לא סתם עוד כלי שיווקי, אלא הוא כלי שיווקי רב עוצמה. כאמור, אתר אינטרנט הוא כלי חיוני מאוד בארגז כלי השיווק שנמצאים ברשותם של בעלי עסקים כיום. אתר אינטרנט איכותי ויפה מאפשר גישה לקהל אין סופי והגדלת המודעות לעסק, מאפשר קיום תקשורת עם קהל הלקוחות ולהתעדכן בטרנדים החשובים בתחום. בנוסף, אתר אינטרנט איכותי נותן מידע למבקרים בו ומצייר את העסק כמומחה בתחום ובכך מעלה את האמינות שלו.

אתר אינטרנט הוא אחת הדרכים לקידום ופירסום העסק שלך באינטרנט. האינטרנט ציע שלל דרכים מגוונות לקידום שיווק עסקים. אחת הפלטפורמות הפופלאריות ביותר לקידום ושיווק באינטרנט היא הרשתות החברתיות.

קידום ושיווק ברשתות החברתיות גם כן עובד, וגם כן יעיל, וסביר להניח שהוא יהיה חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלך. יחד עם זאת, שיווק ברשתות חברתיות שנה מהותית מקידום בעזרת אתר האינטרנט במספר אספקטים מהותיים.

תחילה, קידום ברשתות החברתיות הוא יקר יותר לרוב. הרשתות החברתיות הן חברות ענק הפועלות למיקסום הרווחים שלהם, המתקבלים ברובם מהפרסומות שמשתמשים כמו בעלי עסקים קטנים קונים. כך, מנגנון הפרסום ברשתות החברתיות מתוכנן כך שהחשיפה לדף העסק מוגבלת, על מנת שהעסק ישלם לפייסבוק, אינסטגרם או  כל אחד מהרשתות החברתיות האחרות על הפירסום. כך, בעוד ההוצאה על בניית אתר היא השקעה חד-פעמית, פירסום ברשתות החברתיות אינו נגמר אף פעם, ולכן טומן בחובו הוצאה כספית גבוהה יותר.

בנוסף, פרסום ברשתות החברתיות הוא פרסום גלוי, המתקבל אצל קהל היעד כפרסומת לכל דבר. זו דרך פרסום לא יעילה, שכן המסר מתקבל פחות טוב אצל קהל היעד, מפרסום סמוי. בעוד פרסום ברשתות החברתיות כמעט תמיד מופיע כפרסומת, קידום אורגני של אתר האינטרנט שלך מאפשר לך לחשוף את הקהל לעסק שלך מבלי שהוא ידע שמדובר למעשה במהלך שיווקי מתוכנן, בדומה לפרסום סמוי.

קידום אורגני באינטרנט מקדם למעשה את האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל, בהתאם למילים שקבעת. כך, אנשים המחפשים מילים מסויימות יתקלו בעסק המפורסם בראש הרשימה. קידום אורגני באינטרנט הוא תהליך ארוך ולא זול, אך הוכח כיעיל יותר ברוב הפעמים ביחס לקידום ברשתות החברתיות.

לסיכום, בניית אסטרטגיה שיווקית חייבת להכיל בתוכה בנייה ותפעול של אתר אינטרנט מוביל, כמו גם קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל כמובן. בעלי העסקים שבינינו, המבקשים לקדם את העסק שלהם בצורה הנכונה והטובה ביותר, חייבים לדאוג שהעסק שלהם יופיע בקניום עם התנועה הגדולה ביותר בעולם – האינטרנט. קידום אורגני במנועי החיפוש ידאג שהעסק שלך יתפוס את המיקום הטוב ביותר בקניון.

על המחבר

admin