בניית אתרים כללי שירותים לעסקים

נקודות מעניינות על הליך מיתוג

מיתוג
נכתב על ידי admin

עסקים רבים נפתחים מתוך תשוקה של בעליהם. חלקם מכירים היטב את התחום, חלקם גם מכירים את עולם העסקים, אך רובם חדשים בשטח ולפעמים הם מדלגים על שלבים חשובים כמו למשל שלב מיתוג העסק. שלב זה הוא חשוב מאד והוא בעצם מבדל בין עסק אחד לאחר ויוצר את הייחודיות שמושכת אליו את הלקוחות.

חשיבותו של הליך המיתוג

הליך מיתוג חשוב מאד לעסק וחשוב לדעת כי גם עסקים ותיקים וחברות בעלות ניסיון רב יכולים לעבור אותו. כלומר, למרות שמומלץ כבר בפתיחת העסק לבצע את ההליך, אף פעם לא מאוחר מדי ויותר מכך, אפשר לראות כי גם חברות גדולות שכבר ביצעו אותו בעבר עושות אותו לאחר שנים של פעילות. במהלך המיתוג משיגים כמה דברים:

  1. שפה – לכל עסק יש שפה משלו. ישנם מסרים שחשוב שידגיש אותם. לא כל עסק יודע מהם המסרים המדויקים ביותר שלו וזאת כיוון שמעולם לא התעסקו בכך. ברגע שמתעסקים במיתוג מגיעה גם ההבנה מה מיוחד בעסק ונוצרת שפה כולל שפה שיווקית ופרסומית.
  2. הדגשת הייחודיות – הדגשת הייחודיות היא תוצר של השפה והבנת המסרים אותם העסק רוצה להעביר ללקוחותיו כדי שיגיעו דווקא אליו.
  3. יצירת גרפיקה – חלק בלתי נפרד מההליך הוא יצירת גרפיקה שהיא למעשה הנראות של העסק. הליך נכון מוביל ליצירת לוגו שמייצג בצורה מכובדת את העסק ובנוסף הוא ייקבע את כל השפה הגרפית שתתבטא בכל מודעת פרסום, באתר ובדף העסקי של העסק.

כיצד מתבצע מיתוג העסק?

המיתוג יתבצע בדרך כלל בעזרת חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום. חשוב לציין כי לא במקרה מדובר בעזרה וזאת כיוון שהחברה לא יכולה לעשות את העבודה כולה במקום העסק אלא לאחר הבנתו וכאן נדרש מהעסק לעבור תהליך (או לשתף) של זיהוי נקודותיו החזקות. התפקיד של החברה הוא להקשיב לעסק, לבעליו או למי שמשתתף בתהליך והעביר את הערכים הייחודיים שלו לקהל הרחב.

מדוע חשוב לבחור בחברה המתמחה בתחום?

חברה מנוסה אשר מכירה היטב את הליך המיתוג היא החברה הנכונה לעבוד איתה. היא תדע לזהות את היתרונות של העסק, תדע לשאול את השאלות הנכונות ותיצור עבורו נראות מרשימה.

על המחבר

admin